Photobucket

OBESITI -TURUNKAN BERAT BADAN.

OBESITI (KEGEMUKAN) - TURUNKAN BERAT BADAN.


DEFINISI OBESITI:  Ia bermaksud berat badan unggul melebihi 27.0 bagi masyarakat Asia.

KESAN OBESITI KEPADA KESIHATAN:

Setiap fungsi anggota mempunyai kapasiti maksima untuk berfungsi dengan baik.  Ukurannya adalah dengan perkadaran ‘normal’ atau kebiasaannya. Fungsi jantung paling baik dengan dengutan di antara 72- 80 kali seminit dengan saiz yang biasa sebesar genggaman tangan setiap orang.

Obesiti menambah beban jantung untuk mengepam darah ke sel-sel lemak yang mengembung seperti mashmallo ini. Sel-sel tubuh terhimpit dan kurang oksigen yang sampai ke semua 100 trillion sel untuk pemulihan dan menjalankan fungsi masing-masing. Penimbunan lemak di bawah didnding salur darah memburukkan lagi keadaan. Lebih tekanan yang diperlukan oleh jantung untuk mengepam darah ke seluruhan rakyat-rakyatnya , sel-sel tubuh itu.

Akibatnya sakit jantung, tekanan darah tinggi dan kanser. Sel-sel kanser merebak dengan keperluan oksigen 1/5 daripada keperluan sel biasa dalam repilikasi sel untuk penggantian sel baru.

KESIAN JANTUNG. APA ANDA PERLU LAKUKAN – TURUNKAN BERAT BADAN.
ELAKKKAN RISIKO KANSER – TURUNKAN BERAT BADAN.
ELAKKAN TEKANAN DARAH TINGGI- TURUNKAN BERAT BADAN.

Rangka badan manusia terdiri dari tulang belakang, tulang rusuk , tengkorak kepala, tulang tangan dan tulang kaki. Bumi mempunyai tarikan graviti untuk memastikan anda terpasak di bumi. Bukan seperti di angkasa, Prof Dr. Muzaffar terapung di angkasa.   Semasa anda berjalan , keseluruhan berat badan tertumpu kepada dua lutut dan tapak kaki. Berat berlebihan mempercepakan proses penuaan sendi lutut. Ia menyebabkan ‘Osteoarthritis’- radang tulang dan sendi. Radang ini juga boleh berlaku di sepanjang tulang belakang , spondylosis.

 Urat-urat kaki membentuk tapak kaki, bahagian tengah tapak kaki tidak berpijak di bumi. Obesiti akan menyebabkan regangan berterusan pada urat-urat tapak kaki dan menyebabkan ‘plantar fascitis”- radang urat kaki.

KESIAN LUTUT DAN URAT KAKI- TURUNKAN BERAT BADAN.

Makan . makan dan makan. Prinsipalnya glukos, asid amino dan asid lemak yanag berlebihan perlu disingkirkan dengan pembakaran untuk kegunaan aktiviti. Kurang pergerakan fizikal akan menyebabkan penimbunan zat makanan ini di dalam tubuh. Glukos yang terjadi dari pemecahan nasi, roti canai, mee hoon, mee , keutiau dan capati akan bertukar kepada bentuk lemak juga sebagai simpanan.

Kenapa ada orang kurus juga mengalami kencing manis dan paras kolesterol tinggi di dalam darah ‘hypercholesteronaemia’? Ia terjadi kerana sel-sel lemak di bawah kulit ada pada jumlah yang tertentu. Tiada penambahan sel-sel lemak selepas baligh . Oleh itu walaupun berat badan unggul masih boleh menderita penyakit kencing manis  dan ‘hypercholesteronaemia’. Tetapi sekiranya anda  obes, risiko anda adalah lebih tinggi berbanding orang dengan berat badan unggul. Ini adalah alasan mengapa pemeriksaan ujian darah untuk mengesan penyakit kencing manis dan kolesterol perlu dilakukan setahun sekali. Menyapa fungsi pancreas dan salur  darah(“ atheroscelosis”) yang meradang tapi senyap tanpa menyeluh.

Tidak seperti lutut dan tapak kaki yang bengkak dan sakit.

Kesan kepada penyempitan saraf di pergelangan tangan – ‘carpal tunnel syndrome’ juga akibat sel-sel lemak dan cecair ke ruang ketiga sel-sel. Lebih ketara dalam kalangan wanita seminggu sebelum kedatangan haid.

KESIAN SARAF PERGELANGAN TANGAN YANG TERSEPIT- TURUNKAN BERAT BADAN.

Jom bersama kami:  OBESITI DAN KEGEMUKAN – TURUNKAN BERAT BADAN.
TRIMMERZ  -   produk untuk menurunkan berat badan. 


Kandungan utama adalah susu kambing dan oryza peptide (berasal dari kotilidan beras) dan garcinia cambogia (extrak asam keeping) untuk menghalang adenosine triphosphate citrate lyphase iaitu menghalang sintesis karbohidrate dan lemak  dan menghalang menimbunan lemak di dalam tubuh.

Anda boleh makan nasi macam biasa.  Kesan penuruna berat badan akan lebih cepat dengan pengambilan susu kambing menggantikan susu lembu. Ia bertindak sebagai pencuci usus ('colon cleanser') kerana sifat susu kambing alkali, mudah larut di dalam ph enzim penghadaman alkali. Kurangkan minuman manis juga.

Jika anda berminat untuk turunkan berat badan dan menjana pendapatan, hubungi kami di 019 6198146. Sms atau whats app.



1 comments:

Post a Comment

Spicynodes